Я вас прашу, не зведаў хто вайны,
Прашу вас, мае дочкі і сыны,
Узяць хоць долю памяці маёй,
Каб потым ёй не зарасці травой.
1. Мікола Сурначоў "У стоптаным жыце"
- Які момант з жыцця "хлапца маладога" згадваецца ў творы?
- Выпішыце з верша словы і словазлучэнні, якія яшчэ больш адцяняюць трагізм падзеі.
- Як вы лічыце, чаму паэт такі скупы на мастація сродкі (тропы), на адкрытае выяўленне сваіх пачуццяў?
- Падрыхтуйцеся да вуснага водгуку на верш М.Сурначова "У стоптаным жыце".
- Хто выступае галоўным героем верша?
- Якія тропы аўтар ужывае для апісання Проні?
- Чым завяршаецца верш? Што такой канцоўкай хацеў сцвердзіць аўтар?
- Якія пачуцці абудзіў у вас запіс песні, якія думкі выклікаў?
- Падрыхтуйце вусны водгук на верш А.Вярцінскага "Два полі".
- За якія справы і ўчынкі вам спадабаўся Тонік, а за якія вы яго асуджаеце?
- Чым можна вытлумачыць недарэчны ўчынак Тоніка?
- Вызначце ідэю апавядання В.Адамчыка "Салодкія яблыкі"
- Што абазначае назва твора? Ці дапамагае зразумець асноўную думку? Якую назву твору далі б вы?
- Як адносіцца аўтар да таго, што здарылася з Тонікам? На чыім ён баку?
- А як бы кожны з вас павёў сябе ў падобнай сітуацыі? Ці асуджаеце вы Тоніка за яго неабдуманы ўчынак?
- У чым крыецца, на вашу думку, сапраўдная прыгажосць чалавека?
Пытанні і заданні да раздзела:
1. Якім настроем прасякнуты творы ў гэтым раздзеле?
2. Выканайце тэст па раздзеле.
3. Пазнаёмцеся з рэпрадукцыямі карцін на тэму вайны, падбярыце да іх радкі вершаў беларускіх паэтаў.
4. Што Вы ведаеце пра лёс вашых сваякоў ці знаёмых, якія былі сведкамі вайны з фашысцкай Германіяй.
5. Напішыце міні-сачыненне на адну з прапанаваных тэм:
- "Хто скажа: "На вайне не страшна", не ведае нічога аб вайне".
- "Вайна і сённяшні дзень".
- "Ля помніка воіну-вызваліцелю".
Комментариев нет:
Отправить комментарий